Curs 168 Propostes per l’itinerari per a l’ocupabilitat I (IPO I)

Aquest curs ofereix al professorat eines i recursos que fan possible programar les classes de itinerari per a l’ocupabilitat I (IPO I) d’una manera innovadora, atractiva i dinàmica per a l’alumnat. Aquest enfocament facilita una experiència d’aprenentatge completa i d’IPO i apropar-lo a la realitat dels alumnes de manera més motivadora i pràctica.o

Nivell:Cicles formatius
Especialitat:Economia social| FOL i EIE
Temàtica:Creació de material
Potser acredita el perfil

  • Dotar el professorat d'itinerari per a l'ocupabilitat I (IPO I) dels recursos i competències necessàries per impartir els mòduls IPO I de manera efectiva i motivadora.

  • Fomentar la inserció laboral dels alumnes mitjançant una col·laboració estreta amb les empreses
  • Aprendre a trobar vídeos i pel·lícules comercials a la xarxa que abordin temes rellevants d'IPO, com els drets laborals, la seguretat en el treball, etc.
  • Conèixer eines i plataformes per crear CV efectius i atractius en formats digitals que s'adaptin a les exigències del mercat laboral actual.
  • Preparar escenificacions d'entrevistes de feina que permetin a l'alumnat practicar les seves habilitats de comunicació, expressió i presentació en processos de selecció.
  • Navegar per portals de feina en línia i ensenyar als alumnes a buscar ofertes adequades i a gestionar les seves candidatures.

  • El nostre Cicle Formatiu: Competències Bàsiques
  • Orientacions del Mòdul
  • El nostre Cicle Formatiu, empresa, alumnat
  • El dret laboral
  • El contracte de treball
  • Recerca d'un contracte real, tipus
  • Jornada laboral, salari i altres condicions laborals

  • L'exercici professional
  • Perfil personal i professional: capacitats, interessos...
  • El currículum i videocurrículum
  • Activitats actives
  • Activitats participatives
  • Activitats guiades
  • Celebració de dates assenyalades

  • Pel·lícules comercials
  • Com treballar amb les pel·lícules
  • Totes les preguntes, per si les vols importar o imprimir
  • Aquest curs està dins d’un campus virtual
  • Tot el curs és asíncron.
  • Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
  • El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
  • A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
  • Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
  • A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
  • Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
  • La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys  teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
  • Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
  • Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
  • Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
  • Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
  • Escola de gener de l’1 al 22 de gener
  • Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
  • Escola de març, de l’1 al 22 de març
  • Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
  • Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
  • Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
  • Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
  • Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
  • Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. 
  • La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
  • Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
  • Coneixements mínims d’internet.
  • Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.

Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.

    FITXA CURS
  • 7NAO
    CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
  • RECC043106 (Setembre)
  • RECF043106 (Octubre)
  • RECL043106 (Novembre)
  • RECO043106 (Desembre)
  • RECR043106 (Gener)
  • RECU043106 (Febrer)
  • RECT043106 (Març)
  • RECY043106 (Abril)
  • REC5043106 (Maig)
  • REC8043106 (Juny)
  • REC2043106, Escola d’estiu

Valoracions del curs

✍️ Escriure una valoració

  1. Oriol Martínez Peiruza

    Oriol Martínez Peiruza

    Ha estat molt interessant tenir més recursos per a poder orientar millor al meu alumnat cap al seu futur professional.

Afegeix una ressenya

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Newsletter d'AprènOnline

Vols estar al dia de les últimes novetats d’AprènOnline i rebre informació a la teva bustia?