Aquest curs ofereix al professorat eines i recursos que fan possible programar les classes de itinerari per a l’ocupabilitat I (IPO I) d’una manera innovadora, atractiva i dinàmica per a l’alumnat. Aquest enfocament facilita una experiència d’aprenentatge completa i d’IPO i apropar-lo a la realitat dels alumnes de manera més motivadora i pràctica.o
Curs 168 Propostes per l’itinerari per a l’ocupabilitat I (IPO I)
Nivell:Cicles formatius
Especialitat:Economia social| FOL i EIE
Temàtica:Creació de material
- Dotar el professorat d'itinerari per a l'ocupabilitat I (IPO I) dels recursos i competències necessàries per impartir els mòduls IPO I de manera efectiva i motivadora.
- Fomentar la inserció laboral dels alumnes mitjançant una col·laboració estreta amb les empreses
- Aprendre a trobar vídeos i pel·lícules comercials a la xarxa que abordin temes rellevants d'IPO, com els drets laborals, la seguretat en el treball, etc.
- Conèixer eines i plataformes per crear CV efectius i atractius en formats digitals que s'adaptin a les exigències del mercat laboral actual.
- Preparar escenificacions d'entrevistes de feina que permetin a l'alumnat practicar les seves habilitats de comunicació, expressió i presentació en processos de selecció.
- Navegar per portals de feina en línia i ensenyar als alumnes a buscar ofertes adequades i a gestionar les seves candidatures.
- El nostre Cicle Formatiu: Competències Bàsiques
- Orientacions del Mòdul
- El nostre Cicle Formatiu, empresa, alumnat
- El dret laboral
- El contracte de treball
- Recerca d'un contracte real, tipus
- Jornada laboral, salari i altres condicions laborals
- L'exercici professional
- Perfil personal i professional: capacitats, interessos...
- El currículum i videocurrículum
- Activitats actives
- Activitats participatives
- Activitats guiades
- Celebració de dates assenyalades
- Pel·lícules comercials
- Com treballar amb les pel·lícules
- Totes les preguntes, per si les vols importar o imprimir
- Aquest curs està dins d’un campus virtual
- Tot el curs és asíncron.
- Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
- El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
- A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
- Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
- A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
- Aquest curs té una durada de 30 hores.
- Què significa un curs en línia de 30 hores?
- Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
- La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
- Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
- Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
- Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
- Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
- Escola de gener de l’1 al 22 de gener
- Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
- Escola de març, de l’1 al 22 de març
- Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
- Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
- Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
- Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
- Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
- Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret.
- La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
- Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.
- Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
- Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
- En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
- Coneixements mínims d’internet.
- Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.
Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.
-
FITXA CURS
- 7NAO
-
CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
- RECC043106 (Setembre)
- RECF043106 (Octubre)
- RECL043106 (Novembre)
- RECO043106 (Desembre)
- RECR043106 (Gener)
- RECU043106 (Febrer)
- RECT043106 (Març)
- RECY043106 (Abril)
- REC5043106 (Maig)
- REC8043106 (Juny)
- REC2043106, Escola d’estiu
Valoracions del curs
✍️ Escriure una valoracióAltres cursos que et podrien interessar...
018 Programar amb Scratch

Programa, crea i aprèn jugant: dona vida a les teves idees.
Scratch és una aplicació informàtica destinada principalment als nens i nenes, mitjançant la qual poden explorar,...
30 hores100% en línia
027 Adolescència amb ulls nous: comprendre per educar millor

Quan entenem el món adolescent, educar es converteix en una oportunitat per connectar, inspirar i créixer junts
En aquest curs intentem explicar una mica l’adolescència i que podem fer perquè l’aprenentatge d’aquestes edats...
30 hores100% en línia
014 Edició d’imatges amb GIMP, un bon recurs didàctic

Transforma les teves imatges en recursos didàctics que inspiren i connecten.
GIMP és un programa lliure, te’ls pots despenjar, instal·lar i actualitzar sempre que vulguis sense cap...
30 hores100% en línia




Oriol Martínez Peiruza –
Ha estat molt interessant tenir més recursos per a poder orientar millor al meu alumnat cap al seu futur professional.