Curs 035 Escape Room i més: dinàmiques cooperatives per a un aprenentatge lúdic

Aquest curs és gratuït per al professorat de centres privats i concertats*. Actualment, està pendent de confirmació dins del Pla de formació permanent del Departament d’Educació, fet que no acreditaria el reconeixement oficial.

En aquest curs es proposen activitats enigmàtiques, on els alumnes, amb els coneixements treballats en les diferents matèries, han de deduir per arribar a assolir un objectiu final. La resolució d’aquests enigmes, on el temps tindrà un paper important, està pensada per a ser resolta en grup, donant molta importància al treball en equip.

Nivell:Cicles formatius| Educació primària| Educació secundària i batxillerat
Especialitat:Totes les matèries| Tutoria
Temàtica:Cursos complementaris| Metodologies| Relació amb l'alumnat
Potser acredita el perfil

  • Promoure el treball cooperatiu amb la finalitat que l’alumnat pensi i creï activitats lúdiques utilitzant els continguts de la matèria.

  • Motivar l’alumnat a elaborar reptes creatius, així com la creació per part del professorat d’activitats lúdiques que afavoreixin el treball cooperatiu.
  • Resoldre reptes de lògica i enigmes fent servir els continguts apresos durant el curs.
  • Avaluar els continguts apresos per l’alumnat de manera lúdica.
  • Facilitar el desenvolupament de les habilitats individuals i col·lectives com la comunicació i la resolució de problemes.
  • Cultivar l’autonomia i la presa de decisions per part de l’alumnat.

  • El treball cooperatiu lúdic
  • Què és la gamificació
  • Què és un escape room
  • Etapes de l’escape room

  • Materials necessaris i recomanacions
  • Reptes creatius
  • Disseny d’enigmes excitants
  • L’escape room a través de totes les matèries

  • Elements necessaris per a l’ambientació
  • Exemples d’escenaris
  • Treballar la narrativa de l’escape room
  • Configurar l’aula com a espai de l’escape room

  • Propostes de recursos didàctics
  • La gamificació del treball cooperatiu

  • Projecte final
  • Aquest curs està dins d’un campus virtual
  • Tot el curs és asíncron.
  • Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
  • El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
  • A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
  • Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
  • A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
  • Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
  • La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys  teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
  • Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
  • Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
  • Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
  • Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
  • Escola de gener de l’1 al 22 de gener
  • Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
  • Escola de març, de l’1 al 22 de març
  • Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
  • Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
  • Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
  • Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
  • Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
  • Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. 
  • La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
  • Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
  • Coneixements mínims d’internet.
  • Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.

Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.

    FITXA CURS
  • 35AO
    CODIS CURS EN DIFERENTS EDICIONS:
  • RECA353106 (Setembre)
  • RECZ353106 (Octubre)
  • RECG353106 (Novembre)
  • RECJ353106 (Desembre)
  • RECM353106 (Gener)
  • RECP353106 (Febrer)
  • RECS353106 (Març)
  • RECU353106 (Abril)
  • REC3353106 (Maig)
  • REC6353106 (Juny)
  • REC0353106, Escola d’estiu

Valoracions del curs

✍️ Escriure una valoració

  1. Javier Antolín

    Javier Antolín

    Molt interessant el curs, amb una gran quantitat de recursos i eines per poder dur a terme tot l’après durant el curs.

  2. Pau

    Pau

    Un curs molt interessant que ofereix recursos, idees i exemples pràctics per dissenyar un Escape Room o un Breakout educatiu. Les eines i els reptes proposats són molt útils per crear activitats motivadores i elaborar les proves del teu propi projecte.

  3. Felip Chica

    Felip Chica

    Explicacions i exemples clars i senzills. Amb recursos educatius per poder realitzar les tasques i idees per poder realitzar el teu propi escape room.

Afegeix una ressenya

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Newsletter d'AprènOnline

Vols estar al dia de les últimes novetats d’AprènOnline i rebre informació a la teva bustia?