En aquest curs, es mostra com treballar amb els infants la Caixa de contes.
La Caixa de contes està vinculada estretament amb la intel·ligència verbal- lingüística. Per tant, farem més incidència en l’aprenentatge del llenguatge verbal i en com iniciar el procés de lectoescriptura. També podrem comprovar que a través d’aquesta proposta es poden incloure propostes basades en altres intel·ligències múltiples, resultant un aprenentatge globalitzat.
A més a més serà necessari tenir en compte les eines que com a docents hem de tenir present per a afavorir aquest aprenentatge de la lectura i l’escriptura i preveure quines dificultats poden mostrar l’alumnat i poder reconèixer alguns indicis de certs trastorns en la parla i en la lectura i escriptura.
Coneixerem com triar el conte que serà el fil conductor de la Caixa de contes, quines aptituds del docent són necessàries en el procés de contar un conte, quines característiques han de reunir les propostes, com avaluar la caixa de contes i quins factors ens aporten els contes en general i els contes de fades en concret.
Curs 157 Estimulació de la lectoescriptura a través de la caixa de contes
Aquest curs és gratuït per al professorat de centres privats i concertats*. Actualment, està pendent de confirmació dins del Pla de formació permanent del Departament d’Educació, fet que no acreditaria el reconeixement oficial. El procés de reconeixement s'ha de fer de nou cada curs. Per tant, aquesta informació només és vàlida per al curs actual.Potser acredita el perfil
Nivell:Educació infantil| Educació primària
Especialitat:Totes les matèries
Temàtica:Cursos complementaris| Educació en valors| Escola inclusiva| Metodologies
- Estimular la lectoescriptura a l’EI i l’EP a partir de la Caixa de contes.
- Conèixer i estimular l’aprenentatge de la lectoescriptura: habilitats, metodologia i procés d'aprenentatge.
- Analitzar les diferents fases de la lectura i escriptura i la seva avaluació.
- Aprendre a desenvolupar una caixa de contes a partir de les característiques i aportacions dels contes.
- Ser capaç de propostes creatives treballant les diferents intel·ligències múltiples.
- Estimulació, habilitats i aprenentatge de la lectoescriptura.
- El procés d’aprenentatge de l’infant.
- Habilitats prèvies a la lectura i l'escriptura.
- Estimulació de la intel·ligència verbal.
- Recomanacions metodològiques per a l’aprenentatge de la lectoescriptura.
- Dificultats en la parla i en la lectoescriptura.
- Evolució de l’infant en la lectoescriptura.
- Etapes evolutives en la lectura i escriptura.
- Fases de la lectura.
- Avaluació de la lectura.
- Fases de l’escriptura.
- Avaluació de l’escriptura.
- La Caixa de contes I.
- La caixa de contes: Característiques..
- Aportació dels contes.
- Caixa de contes. Conte sobre creativitat.
- Psicoanàlisi dels contes de fades .
- Caixa de contes. Conte popular.
- La Caixa de contes II.
- Selecció de contes.
- Procés per a explicar un conte.
- Caixa de contes. Conte d'Educació emocional.
- Avaluació de la Caixa de contes.
- Caixa de contes. Conte sobre el valor de compartir.
- Elaboració d’un projecte.
- Aquest curs està dins d’un campus virtual
- Tot el curs és asíncron.
- Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
- El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
- A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
- Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
- A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
- Aquest curs té una durada de 30 hores.
- Què significa un curs en línia de 30 hores?
- Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
- La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
- Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
- Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
- Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
- Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
- Escola de gener de l’1 al 22 de gener
- Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
- Escola de març, de l’1 al 22 de març
- Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
- Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
- Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
- Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
- Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
- Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret.
- La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
- Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.
- Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
- Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
- En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
- Coneixements mínims d’internet.
- Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.
Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.
-
CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
- RECB573106 (Setembre)
- RECE573106 (Octubre)
- RECH573106 (Novembre)
- RECK573106 (Desembre)
- RECN573106 (Gener)
- RECQ573106 (Febrer)
- RECT573106 (Març)
- RECW573106 (Abril)
- REC4573106 (Maig)
- REC7573106 (Juny)
- REC1573106, Escola d’estiu
Valoracions del curs
✍️ Escriure una valoracióAltres cursos que et podrien interessar...
008 Moodle a llengua i literatura catalana d’ESO

Connecta paraules i emocions amb Moodle
En aquest curs s’aprèn a crear recursos i activitats de llengua i literatura catalana al Moodle.
30 hores100% en línia
021 Robòtica bàsica amb el robot mBot i mBot2

Descobreix, construeix i emociona’t: la robòtica dona vida a l’aprenentatge.
Mitjançant la programació del robot mBot es pretén treballar la creativitat i la lògica en un...
30 hores100% en línia
019 WordPress, una eina educativa

Crea, comparteix i inspira: transforma l’aula amb WordPress.
WordPress, una eina educativa, és un curs on s’aprèn a fer funcionar el WordPress per a...
30 hores100% en línia




DOLORES CASTILLO –
El curs és molt interessant per a tots els mestres i les mestres als quals ens agrada explicar contes. T’ensenya a anar molt més enllà i a pensar i enriquir les activitats posteriors a l’explicació oral del conte amb o sense suport material. Ens fa veure que a partir del conte es poden treballar totes les àrees del currículum sempre que es parteixi de les inquietuds, necessitats, interessos i motivacions dels alumnes.
JUDIT –
Formació molt pràctica i útil, amb recursos fàcilment aplicables a l’aula. M’ha ajudat a entendre els contes com una eina globalitzadora per treballar la llengua, les emocions, la inclusió i molts altres aprenentatges. Molt recomanable per a docents d’Educació Infantil i Cicle Inicial.
Judith –
Un curs molt complet. He après molt i està molt interesant per treballar amb infants.
Mònica Martínez Devant –
Un curs molt interessant, on refrescar tota la teoria i el desenvolupament de la lectura i l’escriptura. Llavors activitats molt realistes, i portables a l’aula. Molt interessant, i ajuda a enriquir més aquests moments de lectura i complementar-ho amb altres activitats, fins i tot poder-ho portar a terme com una situació d’aprenentatge. Molt contenta.
Zaira Luque –
M’ha semblat un curs molt útil i pràctic per a l’etapa d’Educació Infantil. M’ha aportat recursos i idees per treballar la lectoescriptura a partir dels contes d’una manera motivadora, significativa i adaptada als interessos dels infants.
Pilar Galan –
Aquest curs m’ha resultat profitós perquè m’ha aportat noves idees i recursos per treballar amb la Caixa de Contes.
Els contes són una eina molt motivadora per si mateixos, ja que permeten treballar els aprenentatges de forma global i significativa, respectant els interessos i necessitats d i els diferents ritmes d’aprenentatge, Quan els nens i les nenes gaudeixen del que fan i s’hi senten implicats, aprenen amb més facilitat.
A més, la Caixa de Contes afavoreix la imaginació, la creativitat, la parla, l’expressió de les emocions i el treball dels valors.També ajuda als infants a sentir-se protagonistes del seu aprenentatge, reforçant la seva autoestima i autonomia.
En definitiva, acabo el curs amb ganes de posar en pràctica tot el que he après. La Caixa de Contes és un eina molt enriquidora per a l’aula.
Jéssica Carrillo –
M’ha semblat un curs molt interessant, pràctic i enriquidor, ja que ofereix recursos i estratègies per fomentar la lectoescriptura d’una manera motivadora i significativa pels infants.