El Drive és una aplicació de Google que permet compartir l’elaboració arxius a temps real, fet que facilita a tasca d’equip entre docents i entre l’alumnat.
Dins del Drive hi trobem els programes d’edició típics, com l’editor de text, fulls de càlcul… com alguns no tant coneguts però molt pràctics, com l’edició de formularis.
I, també, amb correctors automàtics.
Aquestes eines faciliten la tasca docent i possibiliten el treball en equip, fins i tot quan l’alumnat li costa organitzar-se fora del centre.
Curs 172 El Drive, eina compartida d’organització i didàctica.
Aquest curs potser acredita el perfil:Competència digital docent (PE02)
Nivell:Cicles formatius| Educació primària| Educació secundària i batxillerat| Escola de persones adultes
Especialitat:Totes les matèries
Temàtica:Metodologies| TIC
- Conèixer i utilitzar les eines bàsiques del Drive.
- Conèixer i saber elaborar les funcions del Drive.
- Conèixer i saber elaborar l’edició de textos del Drive
- Conèixer i saber elaborar els fulls de càlcul del Drive
- Conèixer i saber elaborar les presentacions del Drive
- Conèixer i saber elaborar els formularis del Drive
- Saber compartir arxius
- Confeccionar arxius de forma simultània i compartida
- Proposar tasques compartides a partir del Drive
- El Drive
- Arxius al núvol
- Organització del nostre Drive
- Tipus de programes a fer servir.
- Programes comuns i altres no tan usuals.
- L’editor de text
- Eines bàsiques
- Correctors automàtics
- Jerarquització de l'escrit
- Compartir l'edició.
- Propostes didàctiques
- El full de càlcul
- Eines bàsiques
- Funcions bàsiques
- Compartir l’edició
- Propostes didàctiques
- Presentacions
- Eines bàsiques
- Fer una presentació compartida a distància
- Propostes didàctiques
- Formularis
- Creació d’un formulari
- Recull de dades
- Manipulació dels resultats.
- Propostes didàctiques
- Aquest curs està dins d’un campus virtual
- Tot el curs és asíncron.
- Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
- El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
- A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
- Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
- A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
- Aquest curs té una durada de 30 hores.
- Què significa un curs en línia de 30 hores?
- Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
- La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
- Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
- Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
- Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
- Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
- Escola de gener de l’1 al 22 de gener
- Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
- Escola de març, de l’1 al 22 de març
- Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
- Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
- Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
- Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
- Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
- Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret.
- La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
- Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.
- Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
- Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
- En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
- Coneixements mínims d’internet.
- Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.
Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.
-
CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
- RECB723106 (Setembre)
- RECE723106 (Octubre)
- RECH723106 (Novembre)
- RECK723106 (Desembre)
- RECN723106 (Gener)
- RECQ723106 (Febrer)
- RECT723106 (Març)
- RECW723106 (Abril)
- REC4723106 (Maig)
- REC7723106 (Juny)
- REC1723106, Escola d’estiu
Valoracions del curs
✍️ Escriure una valoracióAltres cursos que et podrien interessar...
014 Edició d’imatges amb GIMP, un bon recurs didàctic

Transforma les teves imatges en recursos didàctics que inspiren i connecten.
GIMP és un programa lliure, te’ls pots despenjar, instal·lar i actualitzar sempre que vulguis sense cap...
30 hores100% en línia
027 Adolescència amb ulls nous: comprendre per educar millor

Quan entenem el món adolescent, educar es converteix en una oportunitat per connectar, inspirar i créixer junts
En aquest curs intentem explicar una mica l’adolescència i que podem fer perquè l’aprenentatge d’aquestes edats...
30 hores100% en línia
008 Moodle a llengua i literatura catalana d’ESO

Connecta paraules i emocions amb Moodle
En aquest curs s’aprèn a crear recursos i activitats de llengua i literatura catalana al Moodle.
30 hores100% en línia




Josep Espona Codinach –
El curs que acabo de fer sobre el Google Drive m’ha estat molt útil i pràctic. Tot i que ja ho coneixia i algunes coses ja utilitzava a l’aula m’ha servit per acabar d’estructurar i entendre-ho millor. El fet d’haver d»entregar unes tasques en un temps en concret m’ha servit per obligar-me a mi mateix a practicar i refrescar la memòria.
El curs està ben estructurat, les explicacions són clares i haver d’entregar les tasques amb exemples que faig servir a l’aula m’ha sigut molt útil.
A més, he descobert funcionalitats que no coneixia, com la possibilitat d’inserir imatges en un formulari. Valoro molt positivament la formació.
JOAN RIBAS MOLAS –
El curs m’ha semblat molt útil i aplicable a la pràctica docent. He après noves funcions del Drive i dels formularis, especialment per treballar de manera col·laborativa i organitzada amb l’alumnat. La combinació de teoria i tasques pràctiques m’ha ajudat a consolidar els aprenentatges i a millorar la meva competència digital com a docent.
Jordi Roca Campmany –
Ha estat una molt bona formació. Et permet aprofundir en l’eina del Google Drive. Una formació útil, enfocada a l’aula, amb exemples pràctics i molt ben estructurada. Valoro positivament la formació!
Jaume Comaposada Fuentes –
Aquest curs de Drive ha estat molt interessant doncs m’ha permés refrescar les coses que ja coneixia i aprofundir en altres aspectes que desconeixia.
Així posar-me al dia en aquesta eina que tant ens pot ajudar per millorar i guanyar moltes vegades temps en les nostres tasques.
També hi ha un aspecte importantíssim que és el que des del primer segon tot el que fem es guarda i no es perd res.
Animo a tothom que es vulgui reciclar i posar-se al dia en una eina tan interessant com és el DRiVE s’hi apunti.
Marc Gilabert –
El curs de Google Drive m’ha semblat adequat i molt útil per a la meva feina, ja que m’ha ajudat a organitzar millor els arxius, compartir documents i treballar de manera més eficient. També he descobert opcions que no coneixia.
Elisabet López –
M’ha resultat molt interessant aquest curs perquè tot i que el drive és una eina que faig servir cada dia i per tant et penses que la saps fer anar molt bé, té moltes coses amagades i moltes possibilitats que no sabia i que a través d’aquest curs he après. El valoro molt correcte.
Jordina Cañellas Martín –
El curs m’ha agradat. És un curs molt útil per aprendre a utilitzar millor el Drive i per integrar eines digitals a la meva pràctica docent.
Jordina Cañellas –
Es treballen les funcions bàsiques de Drive de manera clara i pràctica. El curs és molt útil per començar a utilitzar l’eina amb seguretat i autonomia.
Gemma Torras i Montaner –
Aquest curs de Drive m’ha permès revisar les funcions de Drive que ja uso i descobrir-ne d’altres. M’ha agradat especialment aprendre a elaborar formularis una eina que desconeixia i té moltes possibilitats en diferents àmbits del món de l’educació. La formació es planteja en diferents blocs que parteixen d’una breu explicació escrita i tot seguit se’n fa una pràctica.
Joan –
Bon curs per aprendre a utilitzar moltes opcions a part del que és el Drive com a unitat per a guardar informació. Es treballen els documents de text, fulls de càlcul i formularis. Bones opcions i aplicacions com el corrector. També com compartir i treballar cooperativament a partir del Drive. Si es té un nivell molt bàsic com el meu, és un bon curs per a poder aplicar els coneixements adquirits a la feina docent.
Anna Pérez –
El curs ha estat útil i molt aplicable com a docent.
Olga –
El curs m’ha semblat útil perquè m’ha permès descobrir algunes funcionalitats de Google Drive que no coneixia i, al mateix temps, reforçar i practicar eines que ja utilitzava habitualment. Les activitats proposades són pràctiques i fàcils de traslladar a la tasca docent. En conjunt, ha estat una bona oportunitat per consolidar coneixements i guanyar més seguretat en l’ús d’aquestes eines a l’aula.
Andrea –
La valoració del curs és molt positiva. M’ha agradat perquè ha estat molt pràctic, útil i fàcil de seguir. Les activitats m’han permès conèixer millor les eines de Google Drive i veure com les puc aplicar directament a la meva tasca docent. Considero que he après recursos que em seran de gran utilitat tant per organitzar-me com per preparar activitats.
Marc Solernou –
És un curs excel·lent per complir amb el nomenament de juliol del professorat interí.
Nina L –
El curs de Google Drive m’ha semblat molt útil i pràctic. Encara que ja feia servir algunes de les eines, m’ha ajudat a conèixer millor totes les seves possibilitats i a organitzar millor els coneixements que ja tenia.
Maria Teresa Illas Bonavia –
Un curs molt útil i pràctic. Ja havia utilitzat anteriorment google Drive però algunes funcions no les coneixia. Una formació molt positiva i útil per aplicacions a l’aula i treball col·laboratiu amb els alumnes.
Núria Sanclimens Gea –
El curs m’ha semblat molt interessant. Tot i que ja feia servir Drive, sovint tenia el dubte de si l’estava utilitzant correctament. Gràcies a aquesta formació, he après moltes funcions que desconeixia i que em seran de gran utilitat. Considero que els continguts treballats són molt aplicables a la meva tasca docent i estic segura que em facilitaran el dia a dia.
Jordi Tàrrega Amorós –
Molt bon curs i especialment pràctic en les moltes aplicacions a l’aula, dins d’un món cada cop més digital.
Roser Griera –
He fet el curs 172 El Drive. Un curs molt pràctic i molt ben explicat. M’ha permès automatitzar funcions i coneixen d’altres (les eines de Google són moltes). 100% recomanable.
Mònica –
El curs m’ha permès conèixer millor totes les possibilitats que ens ofereix Google Drive. Fins ara sempre havia estat jo qui rebia formularis, fulls de càlcul, presentacions… Però no els havia creat i molt menys compartit. Ara em sento molt més segura alhora d’organitzar la meva feina en aquest entorn tan útil per a la tasca de docent.
Pau Monclús –
Gràcies a aquest curs he après diferents funcions que desconeixia sobre les aplicacions de Google. Curs molt recomanat per a persones que s’inicien a les noves tecnologies i per a persones que volen perfeccionar els seus coneixements sobre les aplicacions de Google. Curs 100% útil i aplicable al treball amb els nostres alumnes.
Josep Segura –
El curs ha estat molt entenedor i molt recomanable si et vols iniciar en les eines bàsiques del drive. Et dona idees molt aplicables a l’aula siguis de l’assignatura que siguis.
Jordi Fernández Gelis –
El curs és interessant i molt amè. Recomano fer-ho!
Yolanda Pérez –
«El drive, eina compartida d’organització i didàctica» és un curs amè, pautat, entenedor i molt pràctic per aplicar a l’aula. Estic molt contenta d’haver-lo fet perquè realment he après moltes coses que no sabia i m’he adonat que les potencialitats d’aquesta eina són molt diverses i aprofitables a l’aula, sigui quina sigui la matèria que imparteixis. El retorn de la formadora ha estat excel·lent i el recomano.