El curs «Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT” està
dissenyat per introduir als educadors de nivell de secundària en el món de la intel·ligència artificial i els
models de llenguatge a gran escala (LLM) com ChatGPT per poder conèixer les seves possibilitats com
a suport en la creació de situacions d’aprenentatge. Parteix d’uns coneixements mínims o bé d’haver
realitzat el curs “intel·ligència artificial per generar recursos didàctics, nivell bàsic”
Curs 162 Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT
Aquest curs potser acredita el perfil:Competència digital docent (PE02)
Especialitat:Totes les matèries
Temàtica:Creació de material| Programació curricular| TIC
- Adquirir coneixements i habilitats per entendre, aplicar i dissenyar situacions d’aprenentatge que incorporin la intel·ligència artificial de manera ètica i eficaç.
- Conèixer les consideracions ètiques i legals de la IA en l'educació
- Conèixer el marc específic educatiu per a contextualitzar i produir SdAs
- Comprendre els avantatges i inconvenients de l'ús de la IA per a SdAs
- Dissenyar Situacions d’Aprenentatge per a l’educació secundària utilitzant plantilles a ChatGPT
- Dissenyar una SdA completa amb l'ús d’un LLM
- Els bàsics de la intel·ligència artificial
- Requisits i coneixements previs
- Introducció
- El currículum LOMLOE
- Limitacions dels LLM actuals
- Límits dels LLM actuals en l’aplicació a les SdA per als aprenentatges competencials
- Preparant els elements d’una SdA per a chatGPT
- Contextualitzem i reptem
- Objectius
- Sabers
- Activitats
- Vectors
- Disseny de situacions d’aprenentatge
- Els prompts
- Cheat sheet bàsic de ChatGPT aplicat a la creació de continguts de professors
- Desenvolupament de l'índex d’una SdA amb ChatGPT
- Adequació de la SdA per a ChatGPT
- Ús d’una plantilla d’exemple
- Creació guiada d’una SdA específica partint dels Sabers
- Preparació del material
- Disseny amb els prompts
- Conversa amb ChatGPT
- Situació d’aprenentatge final
- Omplir les plantilles oficials
- Disseny d’una situació d’aprenentatge
- Creació d’una situació d’aprenentatge
- Anàlisi de valoració de l’alumnat i propostes de millora.
- Aquest curs està dins d’un campus virtual
- Tot el curs és asíncron.
- Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
- El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
- A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
- Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
- A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
- Aquest curs té una durada de 30 hores.
- Què significa un curs en línia de 30 hores?
- Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
- La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
- Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
- Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
- Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
- Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
- Escola de gener de l’1 al 22 de gener
- Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
- Escola de març, de l’1 al 22 de març
- Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
- Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
- Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
- Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
- Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
- Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret.
- La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
- Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.
- Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
- Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
- En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
- Coneixements mínims d’internet.
- Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.
Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.
-
CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
- RECB623106 (Setembre)
- RECE623106 (Octubre)
- RECH623106 (Novembre)
- RECK623106 (Desembre)
- RECN623106 (Gener)
- RECQ623106 (Febrer)
- RECT623106 (Març)
- RECW623106 (Abril)
- REC4623106 (Maig)
- REC7623106 (Juny)
- REC1623106, Escola d’estiu
Valoracions del curs
✍️ Escriure una valoracióAltres cursos que et podrien interessar...
020 El full de càlcul de Google Drive a l’aula

Organitza, descobreix i creix: les dades també poden inspirar aprenentatges.
El full de càlcul serveix per a aplicar moltes fórmules que faciliten moltes accions rutinàries, a...
30 hores100% en línia
029 Transforma l’estudi amb ANKI: Tècniques d’alta rendibilitat per a memoritzar

Amb ANKI, cada repàs et porta més a prop dels teus objectius: aprèn millor, recorda més i guanya confiança
Anki és una aplicació lliure per al mòbil, sigui iPhone o Android, gestionada des de l’ordinador,...
30 hores100% en línia
013 Iniciació al full de càlcul

Guanya temps, organitza millor i treballa amb més confiança.
Aprendràs a utilitzar el full de càlcul; crear activitats interactives per l’alumnat, ensenyar fer servir el...
30 hores100% en línia




Francisco Vallmitjana Baixeras –
El curs Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT ha estat molt enriquidor i pràctic. M’ha proporcionat eines clares i aplicables que segur que em seran molt útils per dinamitzar l’aula i potenciar l’autonomia dels alumnes. Sens dubte, una experiència que millorarà la meva pràctica docent.
Esther Ximénez –
Curs realment profitós, tant si tens experiència amb ChatGPT com si no en tens gaire. Proporciona eines molt pràctiques i reutilitzables per tal de dissenyar situacions d’aprenentatge formals i útils, adaptades a les nostres aules. Molt satisfeta d’haver fer aquest curs.
Mireia Soler Boix –
Curset pràctic i innovador per a docents de secundària, que combina fonaments pedagògics i exemples reals d’ús de ChatGPT per dissenyar activitats d’aprenentatge automatitzat. Ideal per explorar la personalització i la motivació a l’aula. Molt recomanable per a qui vulgui actualitzar-se amb eines accessibles i transformadores.
Laura –
Recomano molt aquest curs, ja que és molt pràctic i mostra els processos de la realització d’una Situació d’Aprenentatge de manera molt clara i útil.
Realitzar les Situacions d’Aprenentatge amb ChatGPT pot ser quelcom confús al principi, però gràcies al que he après, disposo de les eines per aprofitar la IA com un avantatge en la docència.
Antonio Belda –
Un bon curs per familiaritzar-se amb la creació de situacions d’aprenentatge utilitzant ChatGPT.
Alba CB –
El curs proporciona pas a pas eines clares per ajudar als docents a elaborar la creació d’una situació d’aprenentatge. Tot i així, en algunes activitats, m’ha costat entendre què em demanaven.
Jordina Cañellas Martín –
El curs m’ha agradat molt i m’ha resultat útil i pràctic. He après eines i estratègies aplicables a l’aula que segur que milloren la meva pràctica docent. Com a millora, crec que les instruccions de les entregues podrien ser una mica més clares i senzilles.
Anna –
El curs Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT ha estat molt enriquidor i pràctic. El guiatge ha estat clar, proper i ben estructurat, facilitant l’aplicació immediata a l’aula. Els prompts proporcionats són útils, adaptables i estalvien molt temps de preparació. Una formació inspiradora que combina innovació, rigor pedagògic i utilitat real per al professorat.
Angeles Figuera Chavarría –
EL curs ha estat molt interessant. Has de treballar des del primer dia per poder arribar amb temps al final i fer una SdA profitosa i complerta. El curs et dona moltes eines per fer-ho. Està molt pautat i és molt complert. El recomano al 100%.
Asun Salort Marsal –
Aquest curs m’ha servit per estructurar i dotar de sentit els coneixements previs que tenia al voltant de la utilització de la IA per a l’elaboració de les SdA o inclús de les programacions didàctiques. Les dues plantilles de prompts per a elaborar les SdA aportades pel curs m’han semblat un encert, i de ben segur que les utilitzaré en endavant. Curs molt remanable.
Paula –
El Curs 162 Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT ha estat molt pràctic. Les intruccions per compendre com fer una SdAp han estat clares i concises i ha estat molt enriquidor. A més a més, ofereix recursos fàcilment implementables a l’aula, i com solventar les problemàtiques que poden sorgir en utilitzar els recursos de la Inteligencia Artificial. Tabé permet treballar com presentar-la als alumnes i que la puguin utilitzar d’una manera adeqüada i útil en l’aprenentatge.
Oriol Tardiu Pardo –
Un curs 100% recomanable. M’ha ajudat molt a aterrar el marc normatiu actual i a transformar la teoria en propostes pràctiques i motivadores per als alumnes. Els materials són molt clars i les plantilles faciliten molt la feina de programació. Un encert total!
Anònim 123 –
Útil per estalviar feinada els propers cursos. Recomanable fer-lo si no tens mà dreta encara amb aquest tema.
Carina Ferré Tomàs –
El curs m’ha resultat molt útil per comprendre millor com dissenyar situacions d’aprenentatge competencials, contextualitzades i connectades amb situacions reals de l’alumnat.
Les eines i estratègies treballades m’han permès estructurar les propostes de manera més clara i coherent, alineant competències, sabers, objectius, activitats i avaluació.
Valoro especialment el caràcter pràctic del curs, ja que podré aplicar els aprenentatges directament a la meva tasca docent.
Raquel –
He triat aquest curs perquè em sembla un dels més útils a triar entre tota la seva oferta. El curs t’orienta per a millorar la comunicació amb les diferents IA, et proposa i anima que utilitzis diferents, fa que les analitzis i vegis quines poden ser més adequades segons les teves necessitats i finalment t’ajuda amb la creació per se de les plantilles de les Situacions d’Aprenentatge del departament. Molt útil tot plegat.
Julia Vivancos –
M’agradat molt fer aquest curs i penso que tot el que he après és molt útil dins la pràctica docent. Els formadors han estat molt amables des del primer dia i sempre m’han ajudat i m’han atès molt bé. Recomano molt fer-lo.
Robert –
M’ha semblat molt útil i pràctic. Els continguts són clars, ben estructurats i fàcilment aplicables a la tasca docent. He après a utilitzar ChatGPT per dissenyar situacions d’aprenentatge, activitats i instruments d’avaluació de manera més eficient, mantenint la qualitat pedagògica.
Ivan R. –
Tot i que a internet hi ha molts cursos d’aquest tipus, aquest destaca perquè presenta els continguts d’una manera molt estructurada i ben organitzada. El material i els passos que cal seguir estan explicats amb claredat i resulten fàcils d’entendre. En conjunt, el curs ha estat una experiència molt enriquidora i de gran utilitat per a la meva pràctica docent.
Adan Aragonès García –
El millor del curs Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT és que va directe al gra, allunyat de teories abstractes. Proporciona recursos i estratègies reals que es poden traslladar immediatament a la realitat de l’aula de secundària. Ha estat una experiència totalment aplicada que ha transformat i agilitzat la meva manera de planificar les classes.
Adam Aragonès García –
El millor del curs Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT és que va directe al gra, allunyat de teories abstractes. Proporciona recursos i estratègies reals que es poden traslladar immediatament a la realitat de l’aula de secundària. Ha estat una experiència totalment aplicada que ha transformat i agilitzat la meva manera de planificar les classes.
Marta Francisco –
M’ha agradat molt aquest curs perquè m’ha semblat molt interessant, pràctic i útil. He descobert moltes maneres d’utilitzar ChatGPT per facilitar la preparació de classes i crear materials de qualitat en menys temps. Tot el que s’hi ha treballat és fàcilment aplicable al dia a dia d’un docent. Sens dubte, és una formació molt recomanable per a qualsevol docent que vulgui començar a incorporar la intel·ligència artificial a la seva pràctica educativa.
Lidia Serrano –
Realment molt útil i amb eines que puc fer servir durant el curs. Sens dubte, haver-lo fet em facilitarà molt la feina! Molt recomanable!
Marta –
El curs «Disseny de situacions d’aprenentatge automatitzat per a secundària amb ChatGPT», proporciona els coneixements básics per poder generar els prompts adients per aconseguir que CHATGPT ens generi les programacions de les SA a mida del grup classe i tenint en compte les necessitats del Docent. Tenir aquests coneixements farà més àgil la funció dels docent.
Neus Pampalona –
Un curs molt útil. Et proporciona un pas a pas per aconseguir al final, una seqüència de prompts per utilitzar en el ChatGPT i així poder completar una SA sencera. Que serà molt Útil per poder fer més SA d’una forma més àgil i automatitzada. Ho recomano!