Curs 127 L’autoestima: com treballar-la a l’aula

En aquest curs es treballa el tractament de l’autoestima dels nens i nenes, i noies i nois, per tal de millorar el procés d’aprenentatge i desenvolupament.

Nivell:Educació infantil| Educació primària| Educació secundària i batxillerat| Escola de persones adultes
Especialitat:Cursos de psicopedagogia| Totes les matèries
Temàtica:Cursos complementaris| Metodologies| Orientació
Potser acredita el perfil

  • Adquirir coneixements sobre l’autoestima, tant amb informació teòrica com amb tècniques i dinàmiques pràctiques, per a poder treballar-la a l’aula.

  • Conèixer el marc teòric de l’autoestima: concepte, funció, factors...
  • Conèixer el paper de l’escola i el professorat en la formació de l’autoestima.
  • Adquirir pautes i estratègies per treballar, ajustar i fomentar l’autoestima dels infants a l’aula.

  • Conceptes bàsics.
  • Introducció i autoconcepte
  • Desenvolupament evolutiu de l’autoestima.
  • Pilars de l’autoestima.
  • Funció de l’autoestima.

  • L’autoestima en l’infant.
  • Factors que influeixen en l’autoestima.
  • Errors de pensament
  • Característiques d’un infant amb autoestima baixa.
  • Característiques d’un infant amb autoestima alta.

  • Importància de l’autoestima a l’escola.
  • Autoestima i rendiment acadèmic.
  • L’autoestima elevada afavoreix l’aprenentatge.
  • L’autoestima baixa dificulta l’aprenentatge.
  • Autoestima i socialització.

  • Funcions del professorat en la formació de l’autoestima.
  • El professorat.
  • Funció orientadora.
  • Relació professorat - alumnat.
  • Relació professorat - pares i mares i/o tutors i tutores legals.

  • Pautes i dinàmiques per treballar l’autoestima a l’aula.
  • Què fer i com fer-ho.
  • Què és millor evitar.
  • Dinàmiques individuals.
  • Dinàmiques grupals.
  • Aquest curs està dins d’un campus virtual
  • Tot el curs és asíncron.
  • Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
  • El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
  • A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
  • Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
  • A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
  • Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
  • La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys  teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
  • Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
  • Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
  • Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
  • Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
  • Escola de gener de l’1 al 22 de gener
  • Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
  • Escola de març, de l’1 al 22 de març
  • Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
  • Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
  • Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
  • Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
  • Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
  • Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. 
  • La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
  • Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
  • Coneixements mínims d’internet.
  • Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.

Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.

    CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
  • RECB273106 (Setembre)
  • RECE273106 (Octubre)
  • RECH273106 (Novembre)
  • RECK273106 (Desembre)
  • RECN273106 (Gener)
  • RECQ273106 (Febrer)
  • RECT273106 (Març)
  • RECW273106 (Abril)
  • REC4273106 (Maig)
  • REC7273106 (Juny)
  • REC1273106, Escola d’estiu

Valoracions del curs

✍️ Escriure una valoració

  1. Irene Segovia

    Irene Segovia

    Considero que és un molt bon curs, amb un temari molt adequat al tema i molts exemples clars sobre el que s’està explicant. No obstant això, considero que s’hauria de tenir més temps per realitzar el curs, ja que hi ha moltes activitats a presentar i si cauen festius, com ha sigut el meu cas, has de fer les activitats a correcuita i no tens temps d’acabar de gaudir i investigar bé sobre allò que s’està explicant.

  2. Maria

    Maria

    He après el que necessitava saber en aquest curs. M’ha semblat molt interessant.

  3. MªLuisa Abad

    MªLuisa Abad

    És un curs que feia molt de temps que el volia fer i estic força satisfeta. Les hores de treball s’ajusten al marc indicat. El marc teòric ha estat força amè i entenedor i considero que els continguts tractats són molt adequats. Et fan reflexionar força sobre la teva pràctica a l’aula perquè està ple d’exemples. Realment, estic molt satisfeta amb el curs i m’emporto estratègies i pràctiques que podré aplicar el proper curs a l’aula.
    Moltes gràcies per tot!

  4. Noemí Sorribes Sánchez

    Noemí Sorribes Sánchez

    Doncs la veritat és que ha estat un curs molt agradable de fer, que m’ha sorprès molt positivament ja que tot el tema teòric era molt directe i clar, que hi ha hagut moltes tasques majoritàriament d’escriure, redactar i donar la teva opinió sobre tot d’aspectes relacionats amb l’autoestima, i que l’he pogut fer al meu ritme ja que estic de vacances i no tens la pressió i l’estrés que tens al llarg del curs. Molt recomanable el curs i fer-lo a l’estiu! Moltes gràcies pel material i els comentaris a les tasques entregades.

  5. Laura

    Laura

    Interessant i pràctic, amb idees per aplicar a l’aula.

  6. Laura

    Laura

    Interessant i pràctic, amb idees per aplicar a l’aula

  7. Laura

    Laura

    Interessant i pràctic. Em permetrà aplicar algunes idees a l’aula.

  8. Cristina Agulló

    Cristina Agulló

    El curs l’autoestima: com treballar-la a l’aula, ha estat molt útil per poder aplicar les tècniques ofertes dins l’aula. Les activitats (individuals i grupals) proposades són adients per treballar amb l’alumnat i poder fomentar i desenvolupar l’autoestima dels més joves.

  9. Maria Enrich

    Maria Enrich

    Valoro molt positivament aquest curs. L’autoestima és un tema que sempre m’ha interessat, ja que considero que és la base de molts aprenentatges i del benestar dels infants. Tot i tenir coneixements previs, aquest curs m’ha permès aprofundir en alguns aspectes, reflexionar sobre la meva pràctica docent i conèixer noves eines i dinàmiques que puc aplicar a l’aula.
    Crec que sempre és positiu continuar formar-se en temes com aquest, perquè ens ajuden a entendre millor els infants i a acompanyar-los d’una manera més respectuosa i conscient.
    Gràcies per la feina feta i pels recursos compartits, que ben segur posaré en pràctica en el meu dia a dia com a mestra.

  10. Mònica

    Mònica

    Ha estat un curs molt interessant i útil, tant a nivell professional com personal. M’ha ajudat a reflexionar sobre la importància que té l’autoestima en el desenvolupament dels infants i en el seu procés d’aprenentatge. He descobert estratègies i dinàmiques senzilles que puc aplicar a l’aula per crear un clima més positiu, reforçar la confiança dels alumnes i donar més valor a l’esforç que als resultats.

  11. Eva Garrido

    Eva Garrido

    Aquest curs és una bona opció per a docents que vulguin aprofundir en el treball de l’autoestima a l’aula, especialment si no tenen formació prèvia en aquest àmbit. Els continguts són clars, pràctics i fàcils d’aplicar, i les activitats estan ben relacionades amb el temari, fet que facilita l’aprenentatge i la reflexió. En conjunt, és una formació útil que aporta recursos per afavorir el benestar emocional de l’alumnat.

  12. Sara Corrales

    Sara Corrales

    Crec que és un curs molt enriquidor, tant a nivell professional com personal. M’ha agradat que combinés la teoria amb activitats de reflexió, ja que m’ha permès prendre consciència de la importància que té l’autoestima en el desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat. A més, m’emporto moltes estratègies i dinàmiques pràctiques que podré aplicar a l’aula per crear un ambient més segur, inclusiu i motivador, ajudant els alumnes a confiar més en les seves capacitats i a desenvolupar una autoestima ajustada.

  13. Helena Haydée Martínez Zaragoza

    Helena Haydée Martínez Zaragoza

    M’ha semblat molt interessant aquest curs. M’ha aportat moltes estratègies per tal de poder dur a terme amb el meu alumnat.
    Ho recomano!

  14. Laura

    Laura

    Un curs molt interessant per poder ajudar millor al nostre alumnat, no tot és el que sembla i aquest curs ens pot donar les eines per entendre-ho.

  15. Susanna Sánchez Ruiz

    Susanna Sánchez Ruiz

    Els recursos treballats durant el curs els aplicaré principalment a les sessions de tutoria, on considero que es poden crear espais de confiança perquè els alumnes expressin les seves emocions, valorin les seves fortaleses i aprenguin a reconèixer també les dels seus companys. Aquest curs també m’ha fet prendre consciència que, més enllà dels aprenentatges acadèmics, és fonamental ajudar els infants a confiar en les seves capacitats, a valorar l’esforç i a sentir-se competents, ja que aquests aspectes contribueixen al seu benestar emocional i al seu desenvolupament integral.

  16. Raquel Garcia

    Raquel Garcia

    Ha estat un curs interessant, força amè i amb exemples pràctics per l’aula.

  17. Javier Mesa

    Javier Mesa

    M’ha agradat molt aquest curs perquè és pràctic i fàcil de seguir. M’ha donat idees i recursos que crec que podré aplicar a l’aula. El recomanaria a altres docents perquè ajuda a reflexionar sobre la importància de treballar l’autoestima dels infants.

Afegeix una ressenya

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Newsletter d'AprènOnline

Vols estar al dia de les últimes novetats d’AprènOnline i rebre informació a la teva bustia?