L’aprenentatge i ensenyament a persones adultes, moltes vegades, per a ser un públic adult caiem en les classes massa magistrals. En aquest curs trobareu metodologies més divertides, a partir de la gamificació, i que ajudaran més en l’aprenentatge que les classes magistrals.
Curs 121 Gamificació a les aules d’alumnat adult
Aquest curs és gratuït per al professorat de centres privats i concertats*. Actualment, està pendent de confirmació dins del Pla de formació permanent del Departament d’Educació, fet que no acreditaria el reconeixement oficial. El procés de reconeixement s'ha de fer de nou cada curs. Per tant, aquesta informació només és vàlida per al curs actual.Potser acredita el perfil
Nivell:Escola de persones adultes
Especialitat:Totes les matèries
Temàtica:Cursos complementaris| Metodologies
- Treballar les diferents àrees a partir dels jocs.
- Integrar el joc com a eina educativa.
- Reflexionar al voltant de la manera d'educar.
- Conèixer les novetats educatives actuals.
- Aprendre a utilitzar la gamificació com a recurs habitual.
- Què és la gamificació?
- Gamifiquem a l'aula.
- Fórmules educatives.
- Recursos.
- Tipus de jocs.
- Els components del joc.
- Introducció al disseny de jocs.
- El joc i la seva mecànica.
- Els jugadors i jugadores.
- Steven Reiss (16 desitjos bàsics).
- RAMP, característiques i aplicacions.
- Avatars.
- Què entenem per diversió?
- Elements de la diversió (John Radoff).
- El viatges de l'heroi o heroïna.
- Jugant per aprendre.
- Objectius.
- Públic.
- Disseny del joc.
- Narrativa i estètica.
- Testeig.
- Promoció.
- Retroacció.
- Aquest curs està dins d’un campus virtual
- Tot el curs és asíncron.
- Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
- El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
- A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
- Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
- A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
- Aquest curs té una durada de 30 hores.
- Què significa un curs en línia de 30 hores?
- Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
- La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
- Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
- Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
- Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
- Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
- Escola de gener de l’1 al 22 de gener
- Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
- Escola de març, de l’1 al 22 de març
- Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
- Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
- Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
- Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
- Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
- Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret.
- La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
- Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.
- Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
- Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
- En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
- Coneixements mínims d’internet.
- Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.
Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.
-
CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
- RECB213106 (Setembre)
- RECE213106 (Octubre)
- RECH213106 (Novembre)
- RECK213106 (Desembre)
- RECN213106 (Gener)
- RECQ213106 (Febrer)
- RECT213106 (Març)
- RECW213106 (Abril)
- REC4213106 (Maig)
- REC7213106 (Juny)
- REC1213106, Escola d’estiu
Valoracions del curs
✍️ Escriure una valoracióAltres cursos que et podrien interessar...
014 Edició d’imatges amb GIMP, un bon recurs didàctic

Transforma les teves imatges en recursos didàctics que inspiren i connecten.
GIMP és un programa lliure, te’ls pots despenjar, instal·lar i actualitzar sempre que vulguis sense cap...
30 hores100% en línia
004 Formularis al Moodle

Dissenya formularis amb sentit. Dona veu al teu alumnat.
El Moodle disposa de la creació d’un banc de preguntes, organitzades en categories, que es poden...
30 hores100% en línia
001 Iniciació del Moodle

Domina Moodle. Connecta amb el teu alumnat.
El Moodle és un campus virtual amb moltes eines i recursos que facilita l’educació a distància....
30 hores100% en línia




marina perez guijarro –
El curs de Gamificació a les aules d’alumnat adult ha estat molt interessant i ben estructurat, amb continguts clars i aplicables.
M’ha agradat la combinació de teoria i pràctica, que permet veure exemples reals i motivadors.
En resum, és una formació útil i recomanable per potenciar la creativitat i el compromís.
Lídia Soro Abad –
Molt bon curs, molt útil per apendre a gamificar.
FRANCISCO MILAN AGUILERA –
El curs ha estat una barreja entre teoria i pràctica que m’ha semblat molt interessant. He après conceptes útils per a l’aula.