
Les matemàtiques són a tot arreu, però només les anomenem així a l’escola. Sense matemàtiques, una modista no podria calcular patrons, no sabríem les proporcions exactes per fer un pastís, ni podríem assegurar que les parets d’un edifici siguin verticals. Tot i això, gairebé mai sentim la paraula “matemàtiques” en un taller de costura, en una pastisseria o en una obra. Per això, és important donar visibilitat a les matemàtiques allà on realment hi són, fent-les presents en el llenguatge quotidià.
Sovint hem sentit dir que aprendre matemàtiques no serveix per a la vida quotidiana.
Per això, és important desvincular-les de les avaluacions i convertir-les en una festa. El 14 de març ens ofereix una oportunitat perfecta per viure les matemàtiques d’una manera diferent.
No cal fer una gran celebració, sobretot després del Carnaval, però sí que podem dedicar aquest dia a fer alguna activitat especial, encara que només sigui durant l’hora de matemàtiques.
Propostes: