Curs 070 La Programació Neurolingüística (PNL) a l’aula

Aquest curs és gratuït per al professorat de centres privats i concertats*. Actualment, està pendent de confirmació dins del Pla de formació permanent del Departament d’Educació, fet que no acreditaria el reconeixement oficial. El procés de reconeixement s'ha de fer de nou cada curs. Per tant, aquesta informació només és vàlida per al curs actual.

En aquest curs de programació neurolingüística (PNL) permetrà reflexionar sobre les nostres decisions, la manera de comunicar-nos i de relacionar-nos amb l’entorn; i com aquestes actuacions estan basades en creences. Aquestes creences si són positives ens faran adoptar conductes adients per a aconseguir les nostres fites.
També s’exposaran les aplicacions, estratègies i tècniques que ajudaran al fet que com a docents o alumnat modifiquem aquells patrons de pensament i comportaments que impedeixen que avancem en el nostre desenvolupament emocional i en els aprenentatges. Per tant, afavoriran l’atenció educativa de l’alumnat i la millora del nostre paper com a docents; és a dir a millorar la qualitat educativa.
La formació és a distància i asincrònica.

Nivell:Educació infantil| Educació primària
Temàtica:Cursos complementaris| Educació en valors
Potser acredita el perfil

  • Conèixer els principis de la PNL i millorar la comunicació amb altres persones (docents, alumnat…)

  • Conèixer la definició, principis i beneficis de la PNL
  • Comprendre la forma en què funciona el cervell i la manera en què processa la informació i com generar canvis de pensaments i conductes.
  • Entendre com creem el nostre mapa del món i la nostra escala de valors, i com gestionar els canvis.
  • Analitzar els aspectes bàsics del llenguatge, la comunicació, els sistemes representatius de recollida d'informació i la seva aplicació a l’aula.
  • Profunditzar en l’estudi de tècniques de la PNL aplicades al món educatiu.
  • Millorar la comunicació amb altres persones facilitant la resolució de conflictes personals i interpersonals.

  • PNL, com ens influeix en l'àmbit professional i personal?
  • Què és la PNL?
  • Per a què serveix i quins beneficis té lal PNL
  • Canvis en la nostra vida i PNL
  • Principis en què es fonamenta la PNL
  • Comunicació, context i contingut
  • L’alumnat i els seus sistemes representatius
  • Les creences i els valors
  • Els mapes mentals
  • Piràmide de nivells lògics
  • Les creences i els canvis en la nostra vida(efecte Pigmalió)

  • Factors que influeixen en la PNL i tècniques a implementar a l’aula
  • Conductes
  • Capacitats
  • Personalitat
  • Tècniques: àncores i reenquadrament
  • Tècniques: metàfores i sincronització
  • Tècniques: Metaprogrames i rapport
  • Tècniques: calibració i metamodels,
  • Tècniques: posicions receptives i situar-se en el futur
  • Autoconeixemnet

  • Projecte Final
  • Resolució d’un cas pràctic.
  • Aquest curs està dins d’un campus virtual
  • Tot el curs és asíncron.
  • Cada participant entra amb el seu nom d’usuari/ària i contrasenya.
  • El curs està compost de 3 blocs. Cada setmana cal realitzar les tasques d’un bloc.
  • A cada bloc hi ha explicacions teòriques i/o material lectiu audiovisual.
  • Cal dur a terme les tasques (redacció de respostes, qüestionaris, etc.) de cada bloc i carregar-les al campus.
  • A final de cada bloc, la formadora fa una avaluació qualitativa, si no s’assoleix l’objectiu, es proposaran possibles millores.
  • Hi ha 3 blocs. Dins de cada bloc hi ha diferents seccions on s’exposa el contingut del curs, així com les tasques a realitzar.
  • La distribució dels blocs és del 40% al primer bloc, el 40% al segon bloc i el 20% al tercer bloc. En aquest bloc hi ha menys  teoria i tasques per a poder tenir temps d’acabar bé el curs, i recuperar aquelles tasques on no s’ha assolit l’objectiu.
  • Escola de setembre, de l’1 al 22 de setembre.
  • Escola d’octubre, de l’1 al 22 d’octubre
  • Escola de novembre, de l’1 al 22 de novembre
  • Escola de desembre, de l’1 al 22 de desembre
  • Escola de gener de l’1 al 22 de gener
  • Escola de febrer, de l’1 al 22 de febrer
  • Escola de març, de l’1 al 22 de març
  • Escola d’abril, de l’1 al 22 d’abril
  • Escola de maig, de l’1 al 22 de maig
  • Escola de juny, de l’1 al 22 de juny
  • Escola d’estiu, de l’1 al 22 de juliol
  • Aquest curs és totalment en línia, a través d’internet. Tot es fa a través de la xarxa.
  • Aquest curs és asíncron; no hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. 
  • La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora i abans de 24 hores tindrà una resposta. Probablement abans.
  • Sempre hi ha una persona formadora que està pendent dels dubtes i va avaluant les tasques per si cal millorar-les. En qualsevol moment es pot escriure un missatge amb algun dubte, suggeriment, proposta, etc. Rebràs una resposta abans de 24 hores.

  • Si tot i l’explicació i l’ampliació de la persona formadora no se soluciona un dubte fem tot el que sigui possible per aclarir-lo. Si cal, fem filmets personalitzats.
  • Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L’avaluació és sempre qualitativa.
  • En finalitzar el curs hi ha una enquesta de valoració. A partir de les dades recollides mirem d’incorporar les millores suggerides en la pròxima edició.
  • Coneixements mínims d’internet.
  • Conèixer el Moodle pel que fa a usuari/ària, molt intuïtiu.

Codi del curs a l’aplicatiu de la Gestió d’Activitats de Formació Telemàtica (GTAF) del Departament d’Educació.

    FITXA CURS
  • 01AO
    CODIS CURS EN LES DIFERENTS EDICIONS:
  • RECA703106 (Setembre)
  • RECZ703106 (Octubre)
  • RECG703106 (Novembre)
  • RECJ703106 (Desembre)
  • RECM703106 (Gener)
  • RECP703106 (Febrer)
  • RECS703106 (Març)
  • RECU703106 (Abril)
  • REC3703106 (Maig)
  • REC6703106 (Juny)
  • REC0703106, Escola d’estiu

Valoracions del curs

✍️ Escriure una valoració

  1. Carlos Gil Sánchez

    Carlos Gil Sánchez

    Un curs molt productiu que m’ha ajudat a fer una introspecció, tot donant-me informació i recursos que m’han fet reflexionar i m’ajudaran a millorar la meva tasca educativa i de relació amb els alumnes i les seves famílies. La formadora ha estat molt comunicativa, amable i professional. Curs molt recomanable per a mestres i professors de qualsevol etapa.

  2. Carlos Gil Sánchez

    Carlos Gil Sánchez

    Ha estat un curs molt profitós perquè com a mestre i des de la calma i la reflexió, et porta a fer una introspecció de la comunicació i la relació amb els altres. Formadora molt competent, comunicativa i amable. Curs recomanable al 100 x 100.

  3. Aroa

    Aroa

    M’ha semblat molt interessant el curs. Personalment, sempre he tingut un especial interés en neurociència, ja que penso que dona molta informació i eines per a aplicar en el nostre món laboral: l’educació. Aquesta braca més enfocada en la comunicació penso que és imprescindible per a seguir revisant-nos i afinar els nostres recursos a l’hora d’entendre’ns amb la resta, tenint en compte que a la feina de docent, entra en joc el factor humà en una grandíssima mesura.

  4. Noemí

    Noemí

    Ha estat un curs molt interessant i útil, que m’ha permès adquirir nous coneixements i eines per aplicar a l’aula. Els continguts m’han ajudat a reflexionar sobre la meva manera d’ensenyar i sobre com millorar la comunicació amb tota la comunitat educativa. Recomano aquest curs a qualsevol docent que vulgui continuar formant-se i millorar la seva pràctica educativa.

  5. Eli

    Eli

    Ha estat un curs molt interessant i enriquidor, que m’ha aportat eines i estratègies útils per reflexionar sobre la meva pràctica docent. Marxo amb moltes ganes de posar en pràctica els aprenentatges adquirits i aplicar-los en el meu dia a dia amb l’alumnat. Moltes gràcies per la formació!

Afegeix una ressenya

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Newsletter d'AprènOnline

Vols estar al dia de les últimes novetats d’AprènOnline i rebre informació a la teva bustia?